افغانستان

ساخت وبلاگ

مدیریت جنگ افغانستان؛ به دست خارجی ها

جنگ در افغانستان به اندازه زیادی به نفع برخی کشور ها است. به همین دلیل این کشورها جنگ را در افغانستان زنده نگاه می دارند 

تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۷    ۱۳۹۵/۲/۳۱

کد خبر: 116044

منبع:

نسخه چاپی

پس از گذشت نشست های چهارجانبه در مورد نقشه راه صلح افغانستان، که قرار بود طی آن، کشورهای اشتراک کننده، طالبان را به میز مذاکره بنشانند و آنها را به صلح افغانستان دعوت کنند، موضوع صلح، بی نتیجه باقی ماند. حتی نشست پنجم هم بدون نتیجه پایان یافت. چرا موضوع صلح افغانستان هر روز پیچیده تر می شود و واقعا توافق با حزب اسلامی چه تاثیری بر وضعیت امنیتی افغانستان خواهد داشت؟

محبوبه سراج، فعال مدنی در برنامه «آماج» گفت: جنگ در افغانستان به اندازه زیادی به نفع برخی کشور ها است. به همین دلیل این کشورها جنگ را در افغانستان زنده نگاه می دارند. این جنگ برای طالبان، پاکستان و کشورهای غربی منفعت است و آنها با حضور خود در افغانستان نه تنها نمی خواهند آن را متوقف کنند بلکه برای تدوام آن تلاش می کنند. برگزاری نشست های چهارجانبه و امثال ان نمایشی است که همه ساله از سوی این کشورها با صورت های مختلف انجام می شود.

وی، ادامه داد: حکومت افغانستان هم متاسفانه اقدام به کارهایی می کند که برای مردم فقط زیان است و بس. آزادی زندانیان طالبان بدون هیچ حساب و کتابی اوضاع افغانستان را بدتر کرده و می کند. در دوره کرزی و در دوره جدید؛ رهبران با انجام این اشتباه نابخشودنی جان بسیاری از مردم را گرفتند.

سراج، در ارتباط با خواست حکمتیار برای پیوستن به صلح بیان داشت: حالا هم که حزب اسلامی تمایل به صلح دارد، آزادی زندانیانشان از جمله خواست های آنان برای صلح است. حکومت، باید در این رابطه مطالعه دقیق کند و بدون در نظر گرفتن مسایل جان مردم، چنین کاری نکند و چشم بسته آنها را آزاد ننماید. ما دیگر نباید با سرنوشت زندگی و جان این مردم بازی نکنیم.

این فعال مدنی، مدیریت جنگ در افغانستان را از سوی کشورهای بیگانه می داند و می گوید: مدت زیادی است که جنگ دامن این ممکلت را گرفته است. کشورهای دنیا هر نوع بازی را که دلشان خواسته با افغانستان کرده اند. کشورهایی چون روسیه، کشورهای عربی، آمریکا و ناتو هر کدام به طریق خود با کشور ما بازی کرده اند. متاسفانه در این میان مردم ما بوده اند که سوخته اند و قربانی شده اند.

وی، با بیان اینکه مردم از جنگ خسته هستند و صلح می خواهند، افزود: یگانه راهی هم که می تواند مردم را از زیر این آتش و جنگ نجات دهد صلح است. غیر از این مرگ است که مردم را به کام خود می کشد. صلح هم باید با روشی درست و صحیح آورده شود. روشی که در آن مردم دیگر قربانی نشوند و منافع شان به خطر نیفتد.

بانو سراج در خصوص حامیان طالبان گفت: در حال حاضر، پاکستان هم هیچ تلاشی برای صلح افغانستان نمی کند. چرا که نه به نفع این کشور است که در افغانستان صلح بیاید و نه کشورهای جامعه جهانی فشاری بر آن وارد می کنند که برای صلح افغانستان کاری انجام دهد. منافع کشورهای غربی هم در جنگ افغانستان گره خورده است. هم اکنون همین کشورهای خارجی هستند که پاکستان را تمویل می کنند که آنها نیز طالبان را حمایت و تولید کنند.

وی، در خصوص نشست های چهارجانبه بیان داشت: نشست های چهارجانبه هم نشست هایی بی فایده و نمایشی بود که بتواند در فصل زمستان، افغانستان مشغول نگاه داشته شود و فصل جنگ فرا برسد. وگرنه نشت چهارجانبه نباید چهارجانبه می بود بلکه باید جوانب زیادی می داشت. چرا که کشورهای زیادی از جمله عربستان، روسیه، ایران و هند نیز در جنگ و صلح افغانستان دخیل هستند. اگر آنها در این نشت اشتراک می داشتند شاید اجازه داده نمی شد که این نشست ها اینگونه متوقف شوند وبدون هیچ نتیجه ای رها شود.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 223 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:39

حکومت نه جنگ صادقانه و نه صلح صادقانه

کشورهایی که با افغانستان روابط خصمانه و یا منافع دارند، تلاش می کنند که از طریق جنگ های نامتقارن چالش های جدی را به وجود آورند و از طرف دیگر، دولت افغانستان هیچ نوع استراتژی برای صلح مدنظر قرار نداده است 

تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۵/۲/۳۱

کد خبر: 116045

منبع:

نسخه چاپی

پنجمین نشست چهارجانبه صلح، با حضورداشت نمایندگان افغانستان، چین، آمریکا و پاکستان برگزار شد. حکومت افغانستان، نشست چهارجانبه را برای تامین صلح در افغانستان مهم خواند و تاکید کرد که کار گروه چهارجانبه در مراحل حساس و اساسی قرار گرفته است. ما در چه مرحله ای از صلح قرار داریم و آیا نشست ها راهگشای صلح خواهد بود؟

داکتر لطیف نظری استاد دانشگاه در برنامه «خط کابل» گفت: هرچند نشست چهارجانبه در تدوین یک نقشه راه تا حدودی موفق بوده است اما در ارتباط با اینکه بتوانند صلح پایدار را در افغانستان به وجود بیاورد، نمی تواند تامین کننده صلح افغانستان باشد.

وی، نشست های صلح را راهی واقعی برای رسیدن به صلح نمی داند و می گوید: یکی از آشفتگی هایی که در این مورد وجود دارد وظایف شورای عالی صلح و وزارت خارجه افغانستان است که از هم تفکیک نشده است و ما شاهد تفکیک راهبرد نیستیم. هیچ کدام از این مراجع نیز راهبردی مشخص برای صلح ندارند و آن را دنبال نمی کنند. متاسفانه این چارچوب روان شناسی سیاسی رهبران حکومت افغانستان است که به جای راهبرد، تعیین کننده مکانیزم گفتگوهای صلح می باشد. به همین جهت نمی شود امیدواری زیادی به نشست های صلح داشت.

داکتر نظری، با بیان اینکه پاکستان هیچگونه تغییری در سیاست خود نسبت به افغانستان نداده است، افزود: با حوادث و اتفاقاتی که این روزها در افغانستان افتاده است، عقب نشینی نیروهای امنیتی در هملند، قطع برق کابل، رویدادهای دندغوری و دیگر اتفاقات همه دست برتر طالبان را در افغانستان نشان می دهد. با این اوضاع ما چطور می توانیم امیدوار باشیم که حامیان طالبان حمایت خود را کمتر کرده اند. تا زمانی که این گونه روابط افغانستان و پاکستان حل نشود و پاکستان یک قطع جنگ را اعمال نکند، به هیچ عنوان صلح در افغانستان برقرار نخواهد شد.

استاد دانشگاه، اراده حکومت برای صلح را مورد انتفاد قرار داده و بیان داشت: حکومت افغانستان نه جنگ صادقانه و نه صلح صادقانه را دنبال می کند. تا زمانی که گشایش در روابط افغانستان و پاکستان شکل نگیرد و هژمونی رو به ازیاد طالبان تضعیف نشود، ما نمی توانیم به صلح امیدوار باشیم. دولت افغانستان بدون این دو مولفه صلح را دنبال می کند. به همین جهت ضریب خطا و اشتباه بسیار زیاد می باشد. اصولاً اراده ای جدی، برای اینکه وضعیت سیاسی کشور از حالت التهاب خارج شود و به یک ثبات پایدار رهنمون شود، وجود ندارد. در حال حاضر اوضاع افغانستان با یک شکنندگی خاصی رو به رو شده است. اگر نخبگان افغانستان در این راستا با جدیت بیشتر عمل نکنند، در بهار آینده مشکلات و چالش های امنیتی افغانستان افزایش پیدا خواهد کرد و این می تواند تنش میان دولت افغانستان و حامیان جریان های رادیکال و افراط گرا را افزایش دهد.

داکتر نظری، با بیان اینکه چشم انداز سال آینده افغانستان، آینده ای مبهم می باشد، گفت: کشورهایی که با افغانستان روابط خصمانه دارند و یا منافعی را در افغانستان دنبال می کنند، تلاش می کنند که از طریق جنگ های نامتقارن چالش های جدی را برای دولت افغانستان به وجود آورند و از طرف دیگر، دولت افغانستان هیچ نوع استراتژی برای صلح مد نظر قرار نداده و هنوز معلوم نیست که شورای عالی صلح با این ترکیب جدید می تواند رسالت خود را به درستی انجام دهد یا خیر و آیا وزارت خارجه افغانستان در راستای دیپلماسی افغانستان می تواند قدم های جدی را بردارد. در همه اینها شک و تردید وجود دارد و به همین جهت چشم انداز صلح افغانستان امیدوار کننده نیست.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 238 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:39

آدرس ايميل:

لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست

میتوانید نام و مکان سکونت خود را در انتهای نظرتان بنویسید, تا همراه با آن چاپ شود

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 312 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:26

2 سرباز نفوذی 8 سرباز دیگر را در زابل کشتند

 

تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۲    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116040

منبع:

نسخه چاپی

دو سرباز نفوذی در یک پسته امنیتی در نیمروز به سوی دیگر سربازان تیراندازی کردند که در نتیجه ۸ پولیس کشته شدند.

این دو سرباز مهاجم از ساحه فرار کرده و به گروه طالبان پیوستند.

این رویداد بامداد امروز پنج شنبه در یک پسته امنیتی در ساحه موسوم به زافرخیل از مربوطات شهر قلات مرکز ولایت زابل به وقوع پیوست.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 238 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:53

کمی به استقلال فکر کنید

کشورهای عضو ناتو و هیچ بیگانه دیگری دلسوز برای افغانستان جنگ زده نخواهد شد اما کاش این را نوکران و جیره خواران آمریکایی ارگ و سپیدار می فهمیدند که دست نشاندگی بدترین درد قرن بیست و یکم است و کاش کمی به استقلال فکر می کردند 

تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۲    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116041

منبع:

نسخه چاپی

نشست بروکسل" فردا با حضور سران کشورهای عضو ناتو برگزار می شود و بررسی وضعیت امنیتی افغانستان و بحث در مورد ادامه حمایت های مالی و همکاری های درازمدت سیاسی با این کشور در صدر موضوعات این نشست خواهد بود.

حدود 15 سال از حضور ناتو و نظامیان خارجی در افغانستان به نام حمایت های مالی و کمک به برقراری امنیت این کشور و حفظ افغانستان در برابر حمله های گروه های شورشی و تروریستی می گذرد اما وضعیت شکننده امنیتی و سیاسی در افغانستان حکایت از ناکامی ناتو در افغانستان دارد، چرا؟

در مورد ناکامی ناتو در برقراری امنیت افغانستان این فرضیه بطور کامل رد می شود که ناتو در مقابله با مخالفان مسلح و طالبان ناتوان است و امکان تهاجم، دفاع و سرکوبی آنان را ندارد، پس هر چه هست یا به تناقض رفتاری و بازی دوگانه ناتو بازمی گردد و یا این مساله را نشان می دهد که ناتو در خاک افغانستان به هر چه می اندیشد جز این کشور...

چطور می توان این مساله را باور کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) سالانه بیش از پنج میلیارد دالر صرفا برای برقراری امنیت در افغانستان هزینه کرده و مصارف دیگری را متحمل می شود؟ و چرا با گذشت 15 سال، امروز همچنان آتش جنگ در برخی نقاط افغانستان شعله می کشد؟ آیا غیر از این بوده که ناتو با رفتار دوگانه خود هم کاسه پاکستان بوده و از این سو مدعی برقراری امنیت در خاک افغانستان است و در آن سو اما لانه تروریست را تغذیه می کند، بزرگ می کند و تحریک می کند، پس چه سود از این نشست های ناتو در شیکاگو، ولز و حالا در بروکسل.

برقراری امنیت افغانستان و تقویت نیروهای امنیتی کشور گرچه از سرفصل های مهم حضور ناتو است اما تحرکات امروز این سازمان و لایه های پنهانی که ناتو در افغانستان دنبال می کند نه در چوکات نشست های بروکسل و وارسا می گنجد و نه سران حکومتی ما آنقدر هوشیار هستند که اینها را بفهمند و البته فریب نخورید، دور از واقعیت هم نیست که مقامات عالیرتبه ارگ، با دست خود حاشیه امن برای ناتو ایجاد می کند تا آنها به اهداف غیرافغانستانی خود برسند.

با کمی تامل و تعمق می توان فهمید که ناتو با حضور خود در افغانستان، نزدیکی به مرزهای روسیه، دسترسی به ذخایر آسیای مرکزی و شاید تهدید مرزهای ایران را دنبال می کند و هیچگاه دایه دلسوزتر از مادر برای افغانستان نبوده و نیست که هزینه های سنگین بر دوش خود متحمل شود تا صرفا افغانستان آباد شود و آرام شود و گل لبخند بر لبان مردم این کشور شکوفه کند.

حضور ناتو تا سال 2020 در افغانستان تثبیت شده و باید خیال خامی باشد که تا 2020 چشم به در صلح و امنیت کشور بدوزیم، کشورهای عضو ناتو و هیچ بیگانه دیگری مادر دلسوز برای افغانستان جنگ زده نخواهند شد اما کاش این را نوکران و اجیرخواران آمریکایی ارگ و سپیدار می فهمیدند که دست نشاندگی بدترین درد قرن بیست و یکم است و کاش کمی به استقلال فکر می کردند... به تکیه بر مردمی که خواهان صادق آرامی و امنیت در افغانستان هستند نه تکیه بر بیگانگانی که پول می دهند تا ساکت شوی و بعد همه داشته های مملکتت را به تاراج و غارت ببرند.

کد (20)


نظرات بینندگان:

>>>   کمی هم به پرسپولیس فکر کنید.

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 240 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:53

رییس جمهور غني در حال آب بازي در جلال آباد

 

تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۱    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116042

منبع:

نسخه چاپی

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190932093724.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190932094473.jpg


نظرات بینندگان:

>>>   بلی خودش است. اینهم همان بادیگاردیکه جعفر عطائی را در لندن مشتکاری کرده بود.
رسول میهن پرست
قندز

>>>   هم خود رشخند کرده هم وطن وهم مردم یک ادم بیسر حیف حیف ،طوق زرین... مبینم.
م ی

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 230 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:53

نشست چهار جانبه صلح بدون نتیجه پایان یافت

 

تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۲    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116036

منبع:

نسخه چاپی

پنجمین دور نشست چهارجانبه صلح در اسلام آباد پاکستان برگزار و بدون نتیجه مشخصی پایان یافت.

به گزارش آسوشیتدپرس، مذاکرات چهار کشور افغانستان، چین، آمریکا و پاکستان درباره صلح افغانستان روز چهارشنبه با تعهد در ادامه مسیر دستیابی به صلح و فشار بر گروه‌ها برای حضور در مذاکرات پایان یافت.

اما این جلسه هم مانند جلسات گذشته به نتیجه ملموسی در این مساله منجر نشد که این گروه چهار جانبه چگونه طالبان را پای میز مذاکره بکشاند؛ گروهی که همواره تاکید می‌کند حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نیست.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 232 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:53

عکس های خبری روز 30 ثور

 

تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۶    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116037

منبع:

نسخه چاپی

بازگشت رییس اجرایی از چین به کشور

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845294515.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845291024.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845291862.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845292470.jpg

 

نماینده های حزب اسلامی با شورای عالی صلح به توافق رسیدند

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845293454.jpg

 

حضور اعضای حزب اسلامی در خانه جمعه خان همدرد

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845292823.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845292493.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845291840.jpg

 

برگزاری کنفرانس ضد فساد در کابل

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845293349.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845292167.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845293586.jpg

 

کابل

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845292552.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845294842.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845294770.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190845293404.jpg

کد (7)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 240 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:53

غیبت نمایندگان، علت تاخیر اصلاح نظام انتخابات

 

تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116038

منبع:

نسخه چاپی

غیبت نمایندگان مجلس باعث تعویق در بررسی فرمان تقنینی رییس جمهور در باره اصلاح نظام انتخابات می شود.

مجلس نمایندگان حکومت را از بهر نفرستادن فرمان تقنینی رییس‌جمهور دربارۀ اصلاح نظام انتخابات بارها انتقاد کرده‌ بود، اما اکنون که سه هفته از رسیدن این فرمان به مجلس می‌گذرد هنوزهم از کمیسیون‌های این مجلس بیرون نشده‌ و به صحن علنی نرسیده است.

در همین حال سخنگوی رییس‌جمهور اعلام کرد: فرمان تقنینی را به وقت آن به شورای ملی ارسال کردیم و خواست و توقع ما این است که این فرمان به زودترین فرصت مورد بحث و تایید قرار گیرد تا اصلاحات مورد نیاز در نظام انتخاباتی افغانستان آورده شود.

اگر این فرمان از سوی مجلس نمایندگان رای اعتماد بگیرد، پس از آن به مجلس سنا فرستاده خواهد شد و پس از تایید آن از سوی این مجلس، کمیتۀ گزینش کار را روی اصلاح نظام انتخابات و چگونگی گماشتن کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی را آغاز خواهد کرد.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 227 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:53

متن کامل توافقنامه میان حکومت و حزب اسلامی

 

تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116022

منبع:

نسخه چاپی

متن کامل توافقنامه میان حکومت و حزب اسلامی که روز سه شنبه 26 ثور 95 به امضا رسید

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190552093052.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190552093235.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190548222226.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190548224482.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201605/201605190548222822.jpg

کد(10)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 266 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:50

درگیری میان دو تن از قومندان های حزب جنبش و جمعیت

 

تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116023

منبع:

نسخه چاپی

گزارش ها مي رسانند كه دو تن از قومندان های حزب جنبش بالای يک تن از قومندان های حزب جمعيت حمله ور شده و جنگ شديد ميان اين دو حزب پر نفوذ در آن ولايت جريان دارد.

گزارش ها همچنان حكايت از آن دارد كه همزمان با اين افراد متعلق به طالبان نيز بالای جمعيتي ها حمله ور شده اند.

این در حالی است که نيروهاي امنيتی و دفاعی حكومتی بدون در نظر گرفتن وظایف شان که نظم را برقرار کنند، از دور دست این واقعه را تماشا می کردند و جزو شاهدان عینی بودند.

انصار


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 239 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:50

پرونده رییس شورای ولایتی هرات روی میز رییس جمهور

 

تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۴    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116024

منبع:

نسخه چاپی

دو هیات جداگانه از سوی رییس‌جمهور غنی و والی هرات برای بررسی این رویداد حمله مسلحانه محافظین کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هزات بر جان یک کارمند امنیت ملی، تعیین شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، در ترکیب هیاتی که از کابل برای بررسی این موضوع به هرات آمده، نمایندگان دادستانی کل، وزارت دفاع، امنیت ملی و چند نهاد مرتبط دیگر حضور دارند.

قرار است هر دو هیات، گزارش کاری خود را به رییس‌جمهور غنی و والی هرات ارایه کنند. پرونده کامران روز شنبه اول جوزا روی میز رییس جمهور برای تصمیم گیری گذاشته می شود.

کد (10)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 234 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:50

تیتر روزنامه های هند، پنجشنبه 30 ثور 95

 

تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۶    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116018

منبع:

نسخه چاپی

**تایمز او ایندیا:
- دمای هوا در راجستان به 50 درجه رسید
- در هند از هر 10 بیمار ذهنی تنها یک نفر درمان می شود
- گزارش جدید آلودگی هوا در هند بزودی منتشر می شود
- دهلی نو به دنبال قرارداد واردات نفت با ونزویلا

**پایونیر:
- اخطار توفان در تامیل نادو
- شهردار لندن از «ترامپ» برای دیدار از این شهر دعوت کرد
- یک وزیر پاکستانی:دولت با گروههای شبه نظامی همکاری می کند
- هند با موفقیت موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش کرد

**ایندین اکسپرس:
- 35 کشته و 150 مفقود در سیل و رانش زمین سریلانکا
- آزمایش دی.ان.ای ادعای دو تروریست دیگر را رد کرد
- جنگنده های چینی، هواپیمای نظامی امریکا در دریای چین جنوبی را شناسایی کرد

**هندو:
- شرکت «اپل» یک مرکز نرم افزاری در بنگلور تاسیس می کند
- پیروزی «کلینتون» و «سندرز» در دو ایالت
- «شیخ حسینه» احزاب مخالف را به تلاش برای براندازی دولت متهم کرد
- مالدیو روابط با ایران را قطع کرد

**ایشن ایج:
- مالزی از خروج شهروندانی که به دولت توهین کنند،جلوگیری می کند
- سازمان بهداشت جهانی: ویروس زیکا ممکن است در چند ماه آینده در اروپا منتشر شود
- سنای امریکا لایحه یازده سپتامبر را تصویب کرد

**هندوستان تایمز:
- نیروی دریایی کشتی جنگی به دریای جنوب چین اعزام کرد
- زلزله ای به قدرت 6.8 ریشتر اکوادور را لرزاند
- افغانستان توافق موقت با شبه نظامیان وابسته به طالبان امضا کرد
- نخستین دختر ربوده شده توسط بوکو حرام پیدا شد

کد (6)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 215 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:09

همراه با قرآن: صبر کن در آنچه به تو رسید

 

تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۵    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116019

منبع:

نسخه چاپی

وَ اصْبرِْ وَ مَا صَبرُْکَ إِلَّا بِاللَّهِ وَ لَا تحَْزَنْ عَلَیْهِمْ وَ لَا تَکُ فىِ ضَیْقٍ مِّمَّا یَمْکُرُون‏.
سوره النحل آیه ۱۲۷

و صبر کن در آنچه به تو رسید و نیست صبر تو مگر به توفیق خدا و غمگین مشو بر تسلط یافتن ایشان بر لشکر تو و مباش دلتنگ از آنچه مکر با تو می‏ کنند.

کد (5)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 246 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:09

سعیدی: حکومت توان آوردن صلح را ندارد

 

تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۸    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116020

منبع:

نسخه چاپی

جنگ و صلح در افغانستان به معمایی پیچیده تبدیل شده که آوردن آن از عهده حکومت خارج گردیده است. این در حالی است که روز گذشته پیش نویس توافقنامه میان حکومت و نماینده های حزب اسلامی حکمتیار به امضا رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، احمد سعیدی آگاه مسایل سیاسی گفت: بدون تردید دست های داخلی و خارجی در قضایای افغانستان دخیل هستند و بحران افغانستان فقط داخلی نیست. بحران افغانستان، منطقه ای و فرامنطقه ای است. آمریکا، اروپا و دیگر کشورهای غربی دستی دراز در این موضوع دارند.

وی افزود: افغانستان برای آنها تبدیل به تخته شطرنجی شده است که بر روی آن بازی می کنند و حریف های خود را در اینجا کیش و مات می کنند. در این میان مردم افغانستان تار و مار می شوند و خونشان به ناحق ریخته می شود.

سعیدی گفت: مردم افغانستان باید بدانند که حکومت وحدت ملی هم دیگر توان مدیریت کشور را ندارد و نباید از آن صلح بخواهند. بلکه مردم خود باید بسیج شوند و خواهان صلح در کشور باشند.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 223 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:09

از سرگیری مذاکرات ترکیه و اسراییل از هفته آینده

 

تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۵    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116010

منبع:

نسخه چاپی

روزنامه‌های عبری زبان سرزمین‌های اشغالی نوشتند دور جدید مذاکرات رژیم صهیونیستی و ترکیه پس از چند هفته وقفه، از اواسط هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش نبأ پرس، پایگاه اینترنتی «صدای اسراییل» روز چهارشنبه اعلام کرد: قرار است مذاکرات بین دو طرف طی روزهای آینده به منظور تحقق آشتی بین آنها از سر گرفته شود.

این سایت صهیونیستی به نقل از روزنامه ترکیه ای «حریت دیلی نیوز» نوشت : طبق گفته یک مقام بلند پایه ترک، پیش بینی می شود دور جدید مذکرات از روز یک شنبه آینده 2 ماه جوزای 1395 آغاز شود.

کد (6)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 239 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:06

چامسکی: عربستان مرکز افراط گرایی در جهان است

 

تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۷    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116011

منبع:

نسخه چاپی

«نوام چامسکی» نویسنده و اندیشمند مشهور آمریکایی از عربستان سعودی به عنوان مرکز افراط گرایی در جهان یاد کرد.

به گزارش پایگاه العهد، «نوام چامسکی» نویسنده و اندیشمند معروف آمریکایی در گفتگوی تلویزیونی با شبکه «دموکراسی اکنون» آمریکا، از عربستان سعودی به عنوان مرکز افراط گرایی در جهان یاد کرده و اظهار داشت که این کشور به حمایت از جنگ در سوریه و یمن ادامه می دهد.

وی افزود: عربستان نه تنها تروریست ها را حمایت می کند بلکه مساجد، روحانیون، مدارس و حوزه های دینی آنها این دیدگاه های افراطی را در تمام مناطق تحت نفوذ عربستان گسترش می دهند.

چامسکی کارنامه عربستان در زمینه حقوق بشر را از ننگین ترین کارنامه ها در جهان دانسته و به سر بریدن و محرومیت زنان از حقوق خود در این کشور اشاره نمود.

وی گفت: عربستان سعودی یکی از عجیب و غریب ترین سابقه های حقوق بشر را در جهان داراست. داعش افراد را سرمی برد اقدامی که همه را شوکه می کند و من فکر می کنم عربستان سعودی تنها کشوری است که به طور معمول اقدام به سربریدن آدم ها می کند. زنان در این کشور نمی توانند رانندگی کنند. این کشور به شدت تحت حمایت آمریکا و متحدان این کشور از جمله فرانسه و انگلیس است.

چامسکی با بیان اینکه بین نحوه تعامل اوباما و جورج بوش با عربستان تفاوتی نمی بیند حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از عربستان را ننگین و زننده توصیف کرده و اظهار داشت که آنها نفت می خرند و اسلحه می فروشند و از فروش سلاح به این کشور میلیاردها دلار به دست می آورند.

وی همچنین به تجاوز عربستان به یمن که موجب ایجاد فاجعه انسانی در این کشور بسیار فقیر شده است، اشاره نمود. چامسکی همچنین معتقد است که چشم اندازی که اخیرا از سوی محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی مطرح گردید دیرهنگام بوده و ممکن است تحقق نیابد.

کد (6)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 249 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:06

مطالبات ناتمام همسر مخفی پادشاه عربستان

 

تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۹    ۱۳۹۵/۲/۳۰

کد خبر: 116012

منبع:

نسخه چاپی

دادگاه عالی لندن حکم پرداخت 20 میلیون پوند (حدود 30 میلیون دالر) غرامت از سوی آل سعود به "جنان حرب" همسر مخفی "فهد بن عبدالعزیز" پادشاه اسبق عربستان سعودی را صادر کرد.
این حکم پس از مدت طولانی کشمکش قضایی میان جنان و شاهزاده "عبدالعزیز" پسر فهد صادر شد.

پایگاه اینترنتی دیلی میل انگلستان گزارش داد: این حکم شامل غرامتی به میزان 15 میلیون پوند، اعطای دو آپارتمان شیک و احترام به توافق مادام العمر با وی است اما شاهزاده ضمن اعتراض به این حکم، گفت که نه به عنوان شخص حقیقی، بلکه به عنوان وکیل پدرش در این مناقشۀ قضایی شرکت کرده است.

شاهزاده عبدالعزیز برای لغو اقامه دعوی در دادگاه استیناف برای سومین بار کوشیده و ادعا کرد که قاضی در زمینه توافق لازم الاجرا اشتباه کرده و از ابتدا علیه وی بوده است.

"لرد گرابینر" وکیل بریطانیایی گفت که قبل از صدور حکم قاضی به نفع جنان در نوامبر 2015 وکیل دیگری از تیم وکلای ویژه شاهزاده عربستانی با انتشار مقاله ای از رفتار قاضی در پرونده دیگری مربوط به خطوط هواپیمایی انگلستان که ربطی با پرونده این شاهزاده نداشت، انتقاد کرده بود.

وی گفت؛ قاضی نامه ای حیرت آور نوشته که نشان دهنده امکان جانبداری در این پرونده به نفع همسر مخفی فهد است.

جنان حرب نیز تاکید کرد که در سال 1968 وقتی 19 ساله بوده با فهد که در آن زمان شاهزاده بود، ازدواج کرده، اما در سال 1970 به خاطر مخالفت خانواده فهد، از عربستان اخراج شده است.

وی افزود: عقد شرعی ما در جشنی مخفی در مارس 1968 در "قصر الشرفیه" جاری شد، اما شماری از اعضای خاندان با این وصلت مخالف بودند، چون می گفتند که من از یک خانواده مسیحی فلسطینی هستم.

این زن در سال 1974 با یک وکیل لبنانی ازدواج کرد و از وی صاحب دو دختر شد.

وی افزود که پادشاه مبالغ فوق را به وی داده تا از آن برای نگهداری و تربیت دخترانش استفاده کند.

همچنین مبلغ یک میلیون پوند به وی داد تا آپارتمانی در "چلسی" خریداری کند که مدتی بعد دومین آپارتمان را خرید تا اینکه پس از مدتی این دو آپارتمان را به مبلغ یک میلیون و نهصد هزار پوند به پادشاه فروخت.

فهد در سال 2001 میلادی مبلغ 5 میلیون پوند را از طریق وکیلش به نام "فایز مارتینی" به این زن داد که مارتینی 100 هزار پوند را به عنوان هزینه حواله کسر نمود.


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 253 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:06

آقای غنی پادشاه ما هستی یا رییس جمهور ما؟

 

تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۲    ۱۳۹۵/۲/۲۹

کد خبر: 116000

منبع:

نسخه چاپی

هرگاه رییس جمهور باشید ولو آمریکا در انتخابات تشبث نمود، حرف اول و آخر را مردم بادار اصلی باید بزند نه آمریکا!
ایشان بخاطر منافع شخصی خود از هر حد گذشته می توانند!

فساد تنها اخذ پول و رشوت نیست، بل سوء استفاده از صلاحیت وظیفوی، سوء استفاده از امکانات دولتی را نیز شامل می گردد. حتی شخص شما در فساد اداری سهیم خوانده می شوید!

مشت نمونه خروار دور نرویم، انتخاب دو نفر آقای جلالی و خانم کروخیل به صفت سفیر افغانستان در کشور های جرمنی و کانادا بنا بر کدام اصول و پرنسیب بین المللی بوده؟
آیا بنا بر روابط شخصی بوده؟
آیا بنا بر روابط استخباراتی بوده؟
آیا بنا بر مسایل سیاسی روز بوده؟

و... آقای جلالی نزد ملت به هیچ وجه منحیث یک فرد وطندوست و وطنپرست مطرح نیست! بل یک فرد گریزی و یک آمریکایی است! برای وی منافع کشورش چندان مهم نیست اگر مهم می بود حقایق وزارت داخله و لیست افراد بلند رتبه که در انتحار، قاچاق مواد مخدر، اختطاف و ده ها جرم و جنایت دخیل بودند، مردانه برای مردم می گفت از مرگ نمی ترسید و کشور و مردم خود را ترک نمی کرد!

دیگران قبول کنند یا خیر باید دلیل منطقی از عملکرد های خود ارایه کنید! شما منحیث خدمتگار مردم تعیین شده اید نه بادار و صاحب مردم!

من شب و روز زحمت می کشم پول حلال کمایی می کنم در طول 14 سال به دولت مالیه داده ام و از سال قبل حد اقل از کردیت موبایل من پول اخذ می شود!
از موتر و... مالیه می دهم، چطور پول حلال خود را حرام بسازم!
آیا هیچ دیپلمات وطندوست و وطنپرست پیدا نمی شود که شما بفرستید؟
آقای جلالی یک معاش از آمریکا بگیرد و یک معاش را از مالیه من!
شما نباید همچو چندی قبل با تقرر جنرال قونسل افغانستان در دوبی حاتم بخشی کنید!
با بسیار معذرت ولو رییس جمهور هم باشید باید حد و حدود خود را بدانید، در غیر آن دیروزه حرکت رباط ها توسط چند خردوان و رهبران قومی بخاطر منافع شخصی و قومی بود.

شما شخص منطقی هستید باید با منطق جواب سوالات ملت را بدهید!
یک مورد دیگر را نیز یاد آور می شوم، چرا از آب های وافر بند امیر بخاطر ساختن بند برق استفاده نمی شود؟

ما که رای دادیم و با تمام قوت در کنار شما ایستاد هستیم هیچ نوع امتیاز همچو رهبران جهادی و رهبران دموکرات غربی از شما تقاضا نداریم بل منافع ملی باید تعریف مشخص شود و شما بخاطر منافع ملی ما تعین شده آید و یا منافع آمریکا؟

ملت باید سرنوشت خود را بداند!
به هیچ وجه ما نمی خواهیم ولو جنگ و قتل و قتال و... هم درین کشور موجود باشد گرسنه و تشنه هم باشیم، فساد و... هم واویلا کند، طالب و داعش و حزب اسلامی هم تهدید کند، مستعمره کشور دیگری بوده نمی توانیم، خط قرمز حزب وحدت توتاپ از راه بامیان است ولی خط سرخ ملت آزادی مان است نه مستعمره بودن مان!

شما به ملت پاسخگو هستید و باید هم باشید.
در لندن اشتباه را هموطن مان مرتکب شد ولی در افغانستان اولین فرد من خواهم بود و یخن شما را می گیرم!
برای من و اولادم جواب قناعت بخش باید بدهید در غیر آن روابط ملت با دولت و نظام از حد دوستی و رفاقت به دشمنی و خصومت تبدیل خواهد شد! این ملت، ملت دیروز نیست که خواب باشد و حق و حقوق خود و دیگری را نشناسد!
خواب بودن یعنی حد و حدود خود را نشناختن است.

ایمل معانی


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 207 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:33

پنجمین نشست چهارجانبه صلح برگزار شد

 

تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۰    ۱۳۹۵/۲/۲۹

کد خبر: 116001

منبع:

نسخه چاپی

پنجمین دور نشست چهارجانبه صلح در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

ریچارد ولسن نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، دینگ ژوجون نماینده چین و سکرتر وزارت خارجه کشور پاکستان به شمول حضرت عمرزاخیلوال سفیر کشور در پاکستان در این نشست حضور داشتند.

این نشست در حالی برگزار شد که در نشست دور چهارم چهار عضو مذاکره کننده از پاکستان خواسته بودند تا در مقابل طالبانی که حاضر به مذاکره نیستند اقدام نظامی کند اما تا بحال هیچگونه واکنشی از سوی پاکستان مبنی بر برخورد با طالبان دیده نشده است.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 229 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:33